tirsdag 31. juli 2018

En motstander av vinmøller har fått noe å tenke på

I DT og på sosiale media har jeg vært en konsekvent motstander av vindmøller. Jeg behøver ikke repetere alle mine grundige innsigelser.
Men denne tørkesommeren har gitt meg noe å tenke på. Hva om tørkeperioder blir standard i framtiden? Og tørre vannmagasiner gir jo ingen strøm!
Bør vi bygge ut solcellepanel i mega størrelse i ekspresstempo?
Hva da med bølgekraftverk langs norskekysten?  Eller hav-vindmøller?

Da jeg sammen med en eventyrlysten flokk var på Varberg sent på kveld for å oppleve den sjeldne måneformørkelsen, hadde jeg stålsatt meg selv på forhånd i møtet med synet av vindmøller. Jeg var sikker på at dette "forskrekkelige syn" hadde ødelagt utsynet fra Varberg for all framtid. Så feil går det an  å ta.
Jeg klarte ikke mobilisere minste opphisselse da jeg endelig sto på toppen. Jeg syntes at vindmøllene ga liv og energi til landskapet- sett fra Varberg!
Ettersom kvelden gikk mot natt, syntes jeg faktisk det var kult med de blinkende røde lys fra vind- møllene. Egersund har fått en ny original severdighet!! Selv Amsterdams "Red Light District" blir blåbær i sammenlikning med dimensjonene fra Egersunds grensesprengende Red Light District.
Så for meg er det fra nå to typer Red Light i verden.1. Egersund Red Light Distrikt med sin voldsomme potens. 2. Og så resten av de trøtte ordinære du finner overalt i verden.
Nå har vi nok et innslag som vi må være alene om i Norge. Trollpikken og Red Light District plassert i månelandskapets anotorositt.
Grand Hotel bør gripe denne muligheten begjærlig. Hva med å arrangere en vandring fra hotellet til Varbergs Topp for at gjestene skal få utvidet sin forståelse om hva et realt Red Light District virkelig innebærer? Og så en skikkelig erotisk dandert Red Light middag komplett etterpå?
Natur-puritaneren i meg ønsker vindmøllene dit pepperen gror. Men realisten i meg observerer at nå er d vindmøllene der. Intet jeg kan gjøre med det. Så hvorfor ikke bruke energien på noe konstruktiv fantasitenking i stedet for å være sur? Det bare går ut over en selv.

I kinesisk tenking er orden krise og muligheter to sider av sammen mynt.
Her er det bare å slå turismessig mynt fra første øyeblikk fra den severdighet utbyggerne av vindmøller har servert Egersund på et fat.

Opplev Egersunds Red Light District helt gratis!

Hvilket Red Light District i verden har nubbesjans å konkurrere med dette kanontilbud??