1. Helt originale omgivelser.
2. Helt originale historier.
3. Tilstrekkelig underholdning.
4. Helt originale og "skikkelige" produkter.
Dette var den oppskriften Arnt Olav brukte , med braksuksess, i det nedlagte skolehuset på Immerstein i Rekefjordområdet i sist uke.
Arnt Olav var den perfekte historieforteller. For å være det må du ha medfødt evne til å male bilder i hjerne og følelsapparat hos mottakerne.
Schow Chow sto for underholdingen. Skolebygget var den helt originale innpakking.
Og produktene fikk du bare der- in the whole world!!
At inntektene gikk til et godt formål (hundeskulptur på Lille Præstkjær Fyr) gjorde ikke evenementet mindre tiltrekkende.
Kontrasten til den markskrikerske og desperate detaljhandel, verden over, kunne ikke vært mer skjærende.
"Tilbud", "bare lave priser", "salg", for ikke snakke om disse evindelige 99-prisene, svimeslår en stakkars forbruker både på TV og innstikk i aviser døgnet gjennom.
Og de stakkars forbrukerne er redusert til kun "nyttige idioter" i spillet mellom eierne av shoppingsenterne og eierne av kjedene.
Pøs ut mest mulig unødvendig "søppel", spesielt i de nye "outlet-butikkene" som dukker opp som paddehatter over hele verden.
Og vi har sett oss alle i dødens posisjon. Slutter vi å kjøpe alt dette unødvendige krimkrams. duppeditter og søppelsouvenier osv. osv. osv. så stopper det hele opp. Det blir massearbeidsledighet i både butikkbransjen, transportbransjen, produksjonsbransjen, markedsføringsbransjen osv.,osv. osv.
Jeg har blogget før om at jeg med denne type "utgydelser" på ingen måte vil skru klokken tilbake. Nei , takk og pris.
Men det må da kunne dukke opp en mellomting mellom dette hodeløse og regelrette tulleforbruket -og det kanon-opplegget som Arnt Olav så overbevisende demonstrerte.
Tenke seg til at Maran -Ata-møter med "himmelsk sendebud" Åge Samuelsen i spissen skulle fortone seg som topp underholdning sammenliknet med den nitriste og gørrkjedelige detaljvarehandel verden over anno 2018!!
Jeg håper inderlig at den eksploderende netthandelen tvinger dagens " trist-som-et-gammeldags-bedehus-detaljhandel" til å tenke i helt nye baner. Skriften på veggen "du er veiet, og funnet for lett" lyser stadig sterkere. Møt fremtiden med revolusjonerende fornyelse, eller dø! Det er den kontante,direkte, ubønnhørlige og kompromissløse melding til alle i detaljhandelen verden over.
tulleforbruk og
den kombinasjonen som Arnt Olav så overbevisende demonstrerte.