onsdag 27. august 2014

Da jeg "healet" Tony Sheridan.

Min uerstattelige venn, og journalist. Arnt Olav Klippenberg har beriket livet til mange. Ikke minst undertegnede. I et ekstra magisk lys står historien om da jeg "healet" Tony Sheridan. Tony Sheridan var så "stor" at Paul McCartney kalte ham "my teacher".
Da han for noen år siden skulle ha konsert i Egersund (med Beatlesbandet "DET BETALES") fikk han øye på min hatteutstilling på hotellet. Han fant endelig hatten han hadde søkt etter så lenge!
Arnt Olav fulgte han opp til Saloon Kakadu. På turen opp fortalte Arnt Olav at jeg var "a little special". Tony trodde da at jeg hadde magiske evner som Snåsamannen.
For å gjøre en lang historie kort. Jeg hadde håndpåleggelse på Tony (Med billedbevis!). Etter håndpåleggelsen sa Tony "I feel much better already!"
Nå er Tony ikke lenger blandt oss. I mitt ikke helt kjedelige og anonyme liv er denne hendelsen en virkelig "høydare".
Men det er en moral i denne (egentlig fantastiske) historien. Og det er at når du er svær i kjeften (som undertegnede) må du si B, når du først har sagt A.
Da Tony holdt seg for brystet og utbrøt "I have some pain here", sa jeg på sparket " I will fix that!". Da var det ingen vei tilbake. Selv om det var for meg i utgangspunktet bare en gimmick.
I den boken om Egersund som Arnt Olav og Ingvar Hovland nå skal utgi, er denne "happeningen" viet et helt kapitel.
Uansett, jeg tror nok at Arnt Olav i sitt meget innholdsrike liv, vil huske akkurat denne "håndpåleggelsen" for resten av sin tid.