mandag 11. august 2014

Toppservice hos Maritim Fjordhotell i Flekkefjord.

For meg har en laaang frokost hos Maritim Fjordhotell i Flekkefjord, så mange søndager som mulig, blitt  et nødvendig kvalitetskapittel i mitt liv. Nå fortjener sandelig staben litt gratisreklame.
Først og fremt selve plasseringen av hotellet. Du får knapt mer intim og idyllisk stemning i en by ved kysten i Norge i dag. Du nyter din frokost og kikker rett ut på fuglelivet i den indre arm av havnen, 10 meter fra deg. Stressnivået er null.
I går skulle jeg egentlig vært i Hardanger, men været var så usikkert at jeg skrinla alle reiseplaner den søndagen. Men da jeg våknet i 5 tiden så jeg at været ikke var så værst. Og da var det jo klart at det måtte bli tur til mitt kjære "hjem" i Flekkefjord. Ferden gikk over Jøssingfjord, og derfra til Maritim møtte jeg ikke en eneste bil, langt mindre bobil. Jeg ankom hotellet noe over sju og traff meget sympatiske og serviceinnstilte May Brit i resepsjonen. Jeg er nå så " husvarm" at hun og de andre i den vennlige staben slipper å si at "den varme maten er ikke på plass før offisiell tid kl 0800". De vet nå at jeg skal inn og lese en haug med aviser, drikke kaffe og nyte roen i kafeen og fuglelivet utenfor vinduet helt uforstyrret fram til 0800 når de første hotellgjester tusler inn.
Det interessante er at selv om det etterhvert enkelte ganger blir helt fullt, så ligger det en velsignet ro over det hele.
Er været enestående, som har vært tilfellet denne sommer,  er det bare å ta med seg kaffen etter solid og laaaang frokost er unnagjordt og forflytte deg ut og opp på utendørsterrassen i andre etasje med utsikt over hele havnen.
Jeg vil også nevne at bydelen Hollenderbyen er sannsynligvis den mest kompakte trehusbebyggelse i Norge i dag. Så etter den idylliske frokost er det bare å gi seg ut på vandring i den idylliske by.
Men nok en gang- det er betjeningen på Maritim Fjordhotell som er den avgjørende faktor for at jeg stortrives. Den skal de ha.
God tur til Flekkefjord og opphold på Maritim Fjordhotell.
Og så¨kan dere jo deretter ta turen til Hidra.