fredag 11. januar 2019

Nettflix og Viaplay

Min nære åndsfrende, Arnt Olav Klippenberg , la i sin tid til rette for at jeg ble abonnent på Nettflix. Det har vært greit nok, men jeg har benyttet Nettflix svært lite. Man rekker ikke over alt.
Da jeg fikk nytt Visakort, ble kontoen min sperret. Jeg fikk oppskriften på hvordan jeg skulle komme meg inn igjen, men jeg syntes det ble for komplisert. Til og med Arnt Olav gav opp. Jeg fikk i forgårds mail om at jeg nå var slettet som Nettflix-abonnent. Jarle Hovland skulle komme innom i dag for å bruke sin omfattende ekspertise for å prøve å gjennomrette abonnementet.
Men- i mellomtiden ble jeg oppmerksom på at det er noe som heter Viaplay ,og denne tjenesten  er lagt inn på mitt smart-tv-LG av Jarle!  Og at denne tjenesten er gratis (!) for oss som har parabol og er basiskunder hos Viasat!! Denne interessante opplysning hadde gått fullstendig under min radar.
Jeg gikk inn på nettet i dag og oppdaget at Viaplay og Nettflix er de to største på det norske strømmemarkedet. I tillegg er Viaplay den mest allsidige av de to! Og har de mest fornøyde brukerne av de to strømmetjester ifølge kundeundersøkels. Jeg ringte opp Jarle igjen og avbestilte hans besøk. Jeg trenger ikke Nettflix. Samtidig hadde jeg mer og mer irritert meg over den aggressive markedsføringen fra Nettflix som dundret inn på min mail helst daglig.
Jarle brukte selv Viaplay og var såre tilfreds. Såre tilfreds ble også Jarle da jeg informerte han om en samtale jeg hadde hatt med en av byens kulturelle og sympatiske damer. Hun hadde benyttet seg av Jarles kompetanse hjemme i sitt hus vedrørende oppsett av nytt og komplisert fjernsyn.
  Hennes dom var :" En særdeles kompetent, vennlig og sympatisk mann"! En selvsagt observasjon!

Så nå gleder jeg meg som en guttunge til å aktivisere Viaplay i kveld. Ettersom Facebook går ut på å dele, kunne det vært interessant å høre fra mine Facebookvenner om deres erfaringer med Viasat i forhold til Nettflix.