onsdag 17. oktober 2012

DA TØNES FIKK OVERFØRT KRAFTEN I SALOON KAKADU

Hvis mine blogglesere googler Tony Sheridan, vil de få opp historien om hans spesielle forhold til The Beatles. Den samme Tony kjøpte hatt i Saloon Kakadu få år tilbake og ble "healet" i samme slengen. Han påsto selv, i vitners nærvær, at han ble frisk etter seansen! Mitt hjelpemiddel i behandlingen var en spesiell statue i eik. Jeg hadde min ene hånd på Tonys hode og den andre på statuens hode. Det var en av mitt livs aller mest magiske forestillinger!
Etter denne (for vitnet Arnt Olav Klippenberg) minneverdige opplevelse, bestemte jeg meg for å låse statuen inne i den tidligere skriftestol med døra på gløtt. Folk skulle få se den, men ikke mer berøre den. Statuens navn er Jostein Petrus Aku-Aku Cæsar. Navnet står perfekt i forhold til statuens stormannsgalskap.
På vårparten i år fikk jeg besøk av Frank Tønnesen (Tønes) med familie. Han skulle feire sin  førtiårsdag litt på forhånd i Saloon Kakadu. Jeg konfererte litt med JPAAC (den stormannsgale), og vi ble enige om at Tønes er en så aldeles sympatisk og original person og musiker, at han skulle (som den eneste!) bli den samme ære til del som Tony Sheridan. Tønes er den siste som trenger noe som helst healing, men JPAAC og undertegnede skulle sammen overføre "evighetens kraft og artistisk kreativitet" til sympatiske Tønes.
Dette ble gjordt og fotomessig dokumentert. Inne i meg sa jeg"Tønes skal spille for et fullsatt konserthus i Stavanger når dette blir ferdig om et halvt års tid". Dette leser jeg i dag i Stavanger Aftenblad skal skje den nærmeste tid!!
Jeg har ikke fortalt dette til JPCCA. For da skulle selvfølgelig HAN  tatt HELE ÆREN for at Tønes nå fortjent er i vinden som aldri før og slår ut i full blomst. Vår Herre, Tønes og jeg vet jo at det er mine magiske hender som har forløst Tønes fullt ut.  Bare spør Tønes!