tirsdag 10. mars 2015

Arnt Olav avgjør Tønes-konsert

Jeg har "fyrt" opp litt på facebook ang. en mulig en-gang-i-livet-konsert med folkekjære Tønes i det tidligere sauehus (1830-1930) midt i Egersund Sentrum. Sauehuset kaller jeg nå Saloon Kakadu.
Betingelsene var at blodfansen til Tønes skulle bli oppmerksom på dette i sosiale medier, og ikke minst prisen på kr. 2000, og at det skulle være maks 24 tilhørere. Hvert eneste øre skulle tilfalle Tønes!!
På facebook chattet jeg i går med Tønes (Frank Tønnesen) , og han informerte meg om at han hadde oversendt min elektroniske korrespondanse i sakens anledning til sin booking-agent.
Den hadde jeg ikke tenkt på! Hvis Tønes har kontrakt med sin agent at alle hans offentlige opptredener skal gå gjennom han, da forandrer saken seg for meg fullstendig. Hvis denne (mulige legendarisk opplevelse) ikke kan være kun mellom Tønes, Arnt Olav, undertegnede og de 24 heldige, og ingen andre, da blir det bare med tanken. Hvis agenten er i Rogaland, kan han jo komme innom i Saloon Kakadu for ved selvsyn å studere en setting som ikke finnes andre steder.
Da vil kanskje agenten forstå at det er i agentens egen interesse at en slik happening vil finne sted. Det vil høyne verdien av "varemerket" Tønes betydelig. Og det er vel ikke agenten uinteressert i.
Jeg vil gjenta nok en gang. Hele ideen med dette mulig magiske er todelt.
Først en miks av virkelig interessant historiefortelling og underholdning (i konsentrert form) før selveste godbiten , folkekjære Tønes tar over med to bolker a ca. 30 minutter av hans favorittmelodier. Toalettpause, røykepause og mobilpause mellom slagene. En kombinasjon som vel aldri har funnet sted før.
Den andre siden er at Tønes skal få ekstra status- med en opptreden som er på nivået av Bjørn Eidsvåg. Mitt siktemål er at for Tønes som artist skal det være 3 kapitler. Før og etter de nasjonale priser. Før og etter konserten i Saloon Kakadu.
Når det gjelder Arnt Olav, så er det han som la grunnlaget for konserten, da han troppet opp i sin tid med Beatles-Tony Sheridan. Uten det grunnlaget hadde ikke konserten hatt den solide og helt nødvendige grunnmur når det gjelder historie/underholdning.
Arnt Olav er fremragende artist og like fremragende journalist. Nå har han muligheten til å "ta tak" i dette som kan bli en journalistisk godbit. Vi kan diskutere dette videre når han er regelmessig innom Saloonen.
Nå har sannelig jeg inspirert nok i saken. Nå er det andre som må inspirere meg. Hvis ikke, viser det bare at ideen var dødfødt fra starten. Vi kreative er mer enn fornøyd hvis 2 prosent av alle våre magiske planer lar seg realisere. Personlig har jeg hatt stort utbytte av denne kreative gymnastikk.
Nå får jeg komme meg inn på verkstedet og gjøre ferdig en komplisert sykkeloperasjon. Og samtidig planlegge i detaljer påsketuren til good old Boston.