fredag 13. juli 2012

NATUREVENTYRET TOUR DE FRANCE

 Av alle sportsendinger jeg følger på fjernsynet , er Tour de France i særklasse. Jeg regner det som klodens mest interessante sportssending.
Vi får følge rytterne på sine sykler gjennom storslått landskap, og ikke minst får vi følge folkelivet langs ruten. Og hvilket folkeliv!
De to reporterne fra TV2 har for meg behagelige stemmer og kler hverandre utmerket. Jeg, som har ekstra innsikt i syklingens verden, får selvfølgelig derfor mye ut av sendingen.
Jeg bruker min gammeldagse video til å ta opp sendingene og spille de av om kvelden. Fordelen med dette er at jeg kan spole over de langtekkelige reklamesnuttene.
En juli for meg uten Tour de France er utenkelig. Da hadde jeg fått abstinenssymtoner!
Så selv om du ikke er overvettes interessert i sykkel, vil du som naturinteressert få umåtelig mye ut av sendingene. Det samme gjelder for de som er interessert i historiske slott og byarkitektur!
Med andre ord- noe for enhver!