tirsdag 10. juli 2012

SLIK TAKLER JEG KATALOGHAIER

Akkurat nå er det høysesong for kataloghaier som plager forretningsdrivende (og privatpersoner).
Jeg er selv utsatt for det regelmessig, og har nå funnet oppskriften for å takle svineriet.
Når jeg blir oppringt av ukjente personer som ikke presenterer seg øyeblikkelig, men tvert imot åpner med " om de snakker med Eivind Endresen", så skjer følgende:
Jeg svarer med følgende: "Ha en strålende dag", og klasker på telefonrøret. Rett etterpå sjekker jeg hvem som har ringt. En tjeneste som du kan få bakt inn i telefonabbonnementet.
Grunnen for at jeg klasker på røret øyeblikkelig, er at da vil en utskrift av telefonloggen vise at "samtalen " kun har vart et par sekunder. Og på den korte tid kan man ikke inngå noen seriøs og bindende "forretningsavtale".
Det heter så vakkert at "man skal ta alt opp i beste mening. Når det gjelder ukjente og skumle oppringinger er mitt klare råd til alle mine blogglesere og facebookvenner følgende.

ALLTID   TA   ALT  OPP  I  ALLER,  ALLER  VERSTE  MENING.  Ellers kan det koste deg dyrt.

Ha en fortsatt strålende dag. ( Og dette er ekte ment!!)