onsdag 1. august 2018

Atle, Ole Gunnar og Trollpikkens pengeutpressing

Jeg har ofte spøkt med at rundt de forskjellige mannlige pensjonistbord på landests shoppingsentere er de fire temaer som går igjen:
1. Hvor sjuke de er og hvor mange tabletter de bruker. 2. Alt var bedre før. 3. Alle disse mørkhudede "innvandrersnylterne". 4. De siste lokale pikante sex-skandaler.
Personlig har jeg ikke tid og interesse til noen "gamlebenk". Og er jeg innom min egen sjukdomshistorie på facebook, så er det i underholdningens og opplysningens tjeneste.  For øyeblikket sørger min pacemaker sammen med Anna Lovinda for at jeg er i bedre sykkelform enn på mange, maaange år. Pacemakeren er imidlertid grådig og forlanger 9 utsøkte tabletter daglig som "bestikkelse" til sin "arbeidskamerat" (hjertet). Anna Lovinda forlanger kun olje på kjedet og nok luft i dekkene. Og hva blodpumpa angår ofrer jeg den ikke den aller minste tanke. SUS tar seg av det 100%, med nok årlige sjekker.
Men nå er jeg for øyeblikket helsemessig angrepet fra 3 andre kanter samtidig!  Jeg rev delvis av høyre overarmsmuskel for en måned siden. Førligheten er mye tilbake, men styrke fortsatt kun 40 %. Kaptein Vom sin sjukdom (podagra eller urinsyreforgifting) i høyre storetå har også dukket opp igjen. Og mandag låste hele muskulaturen seg i høyre lår/legg. (Det henger sammen med den bekkenskade som jeg har hatt i 50 år). Å gå i trapper og å ligge i seng er for øyeblikket et h........e.
Fastlege Ole Gunnar sørger for at podagraen er under full kontroll. Og kiropraktor Atle trådte til i dag med full styrke. Denne gang var det så alvorlig at jeg  må ut til en ny omgang i morgen når det gjelder den fastlåste krampemuskulaturen.
Atle sjekket styrken i høyre overarm og var ingenlunne fornøyd. Og så ga Atle meg et overmåte effektivt  hjelpeinstrument helt gratis når det gjelder å få styrken tilbake i den samme overarm. En tynn 15 cm bred meget elastisk gummiduk.. Den har jeg nå knyttet på armlenet til min kontorstol. Og for å være sikker på at jeg ikke slunter unna styrketreningen, har jeg innført følgende jernregel: Hver gang jeg setter meg i stolen er det først 4 ganger armen helt til topps rett ut av skulderen med fast grep rundt gummiduken. Og med skikkelig motstand!! Deretter en omgang til, denne gang med Hitler-hilsen. I sittende stilling!!   Meeget effektivt!! Til alle mine facebookvenner som om mulig er i lignende opptreningsfase når det gjelder armmuskulatur- prøv denne metode! Og gjennomfør jernregelen!! Og husk på at det alltid er noen som har det myyyye verre enn deg selv!!!!

Når det gjelder Trollpikkens pengegriske parkeringsutpressing ( 100 kr. i en grushaug), hadde jeg en altfor forsiktig kanonade i dagens DT (3.8). Reaksjonene har ikke uteblitt.
Jeg skal være storsinnet nok til å legge denne totale skivebom inn under avdeling alvorlige arbeidsuhell. Hvis ikke de ansvarlige for dette helt-bak-mål-opplegg ordner opp pronto og fjerner ethvert spor av et av Norges (fra mitt ståsted) mest bakstreverske, primitive og griske parkeringsopplegg , så er løpet kjørt. Da vil vi ha en Trollpikk som er en særdeles pinlig belastning for hele Eigersunds-samfunnet. Og det er også en tilsmussing av alle de idealister som gjorde gjenreisingen økonomisk mulig. Blir det nytt angrep på Trollpikken, la det bli med dynamitt. Så er vi ferdig med saken og slipper den mest negative turistreklame som tenkes kan. At det går an!!!