tirsdag 9. juli 2013

Nettets ekstremt utspekulerte sataner prøvde seg igjen

Nå er det ferietid og fritt fram for kjeltringene på nettet. De satser på at de kan lure ferievikarene opp i stry og påførere deres arbeidsgivere, offentlige så vel som private, store omkostninger grunnet regelrett svindel.
Jeg har nettopp vært utsatt for nok et svindelforsøk i dag. Et sympatisk ektepar fra Jæren storkoste seg på den magiske benk da telefonen ringte. De sa det var ok. at jeg tok telefonen.  Kjeltringen snakket dansk og "ville bare ha en bekreftelse på jeg skulle fornye mitt telenett-abbonnement". Jeg svarte kort og kontant: "Ha en strålende dag!" og la på. Jeg informerte ekteparet om samtalen, hvorpå mannen fortalte at han hadde vært utsatt for akkurat det samme for en tid tilbake!!
Han fikk etter samtalen regning på rundt 5000 kr. med lydfil og konstruerte setninger som han ikke kjente igjen i det hele tatt, på tross av at det var hans stemme! Han måtte ha hjelp av sin datakyndige datter til å komme seg ut av marerittet. Det tok tid og energi.
Jeg informerte jærbuene om mine egne erfaringer og sa vi skulle bare vente litt , så kom det nok en oppringing til. Og riktig nok- så skjedde! Jeg tok ikke telefonen. Akkurat som ved forrige tilfelle!
De hadde ikke nok ord til å konstruere en setning som fikk meg i klisteret. Og telefonsamtalen var altfor kort.
Men da oppdaget jeg Satans virkelig nakne ansikt i all sin skrekk og gru! Satans yngel samarbeider!
Dette er så organisert i sin satanisme at det trosser enhver beskrivelse. Det kjeltringene gjør, er at de har flere oppringere med forskjellig dialekt fra "forskjellige telefirmaer", og så samler de det hele inn i en ordbank slik at de har nok å ta av!! Og deretter konstrukterer de setningene som skal brukes til regelrett å presse penger fra sakesløse mennesker. Mafiaens beskyttelsepenger er jo "ærlig" i sammenlikning. Da vet ofrene fra første øyeblikk at det dreier seg om "ærlig" kriminalitet
Så mitt råd til alle som blir utsatt for disse telefonoppringingene er følgende: Bruk kun to ord, som er "god sommer" og avslutt. Og bruk aldri, ALDRI, ordet JA!!!!!
Da bare konstruerer de eks. flg. setning foran : " Kan vi få en muntlig bekreftelse for at dere vil fortsette med deres automatisk fornyende teleabbonnement? Og så føyer de bare til ditt "Ja"!
Og så sitter du i klisteret med alt det vil tilføre deg av utgifter og søvnløse netter.
Det enkleste er vel å ikke ta samtalen i det hele tatt, for de med avansert I-phone som kan øyeblikkelig se om dette er et helt ukjent telefonnummer det ringes opp fra.
Der er nemlig et ordspråk fra mitt barndoms Bjerkreim som gjelder her : " Du kan inkje gjæra et skjed verre enn inkje å svara dei"!  ( Du kan ikke gjøre en dritt noe verre enn ikke å svare vedkommende.)  Bruk energien på andre og mer konstruktive aktiviteter!!