mandag 8. september 2014

Er det mulig å få bedre service enn dette?

Jeg har tidligere blogget om kanonservicen jeg har fått hos Elkjøp gjennom årene ved "min mann" Jan Erik Vatnamot. Da den nye riksboksen m/opptagsmuligheter etter kort tid ble "syk" ble den erstattet på flekken! Tenk på den tid, det stress og de penger du måtte ut med hvis du hadde kjøpt den på nettet eller i et upersonlig "megamarked" i Stavangerregionen!
Alt vel! Så ble det litt senere litt hakkete bilder innimellom. Jarle Hovland kom på plass, sjekket alt, fjernet noen unødvendigheter på antennen og fant ut at inngangssignalene var o.k. Jeg har tidligere blogget at jeg var overmåte fornøyd med Jarle på alle måter i denne forbindelse.
Jeg regnet nå med at vi alle var ferdige med problemer med riksboksen.
Men nei! Det var mer i vente! Den erstattede riksboksen ble etter kort tid, ikke bare "syk"; den avgikk med "døden" og det hjalp ikke med allverdens "opplivningsforsøk".
Jeg kontaktet nok en gang Jarle. Etter kort tid var han på plass og gjorde like profesjonell analyse av hele "systemet" som ble meg til del på SUS Stavanger og Haukeland når det gjaldt undersøkelsene av  min blodpumpe (som senere ble operert). Jarle konkluderte med at inngangsignalene var helt perfekte, men boksen var død! Men han ga meg et meget viktig hint! Skulle jeg få erstattet boksen burde jeg på fjernsynets fjernkontroll bruke kanal 4 og ikke 1. Han hadde funnet ut at kanal 4 ga mye bedre bilder! Han ga beskjed at denne konsultasjonen gikk på hans "dårlige" rykte. Meget betryggende at en kanon fagmann er utstyrt med ditto humoristisk sans.
Jeg kontaktet Jan Erik, og han ga meg beskjed om å gå opp til Elkjøp på Eie og få utlevert ny som han skulle installere hos meg og bytte ut den "gamle". Jeg syklet opp med Anna Lovinda utstyrt med sideveske. Hele det sympatiske personale på Elkjøp var vennligheten selv. Ikke en sur mine noen steder, kun smil og storslått service.
Jeg syklet ned til mitt "hie" med ny boks i sidevesken. I dag møtte min uerstattelig støttekontakt Jan Erik opp kl. 1545. Han også sjekket den gamle boks. Død! Han byttet bokser og programmerte den nye så raskt og kompetent som bare  en proff kan.
Jeg nevnte da dette som Jarle hadde sagt om kanal 4. Jan Erik grublet litt, og så oppdaget han lyset! Årsaken var at jeg hadde en gammel scartkabel koblet mellom den nye riksboksen (m/opptagsmuligheter) og videomaskinen.  Akkurat som på den tidligere (uten opptagsmuligheter). Som fossil har jeg helt fram til nå tatt opp programmer på videomaskinen!
Men nå har jeg lært! Videomaskinen er jo like avlegs som telefaxen! Jan Erik røsket ut scartkabelen og så falt det hele på plass! Nå programmerer jeg opptak uten videomaskin. Du store verden!
Kanal 1 går på parabolen (med alle mine tyske kanaler) og kanal 4 på riksboksen! Nå er det HD-kvalitet på begge kanaler! Hvilken forskjell!
Så du snakker om at "problemene" var  velsignelse i forkledning! Uten disse hadde jeg nå i årene framover fortsatt sett på TV-bilder som på ingen måte var i HD-kvalitet! Men nå!
Takket være det kompetente og ansvarlige radarpar ved navn Jan Erik og Jarle! Og ikke å forglemme El-kjøp som også kjente sitt ansvar i saken.
Sandelig har de alle fortjent denne denne offentlige tilbakemelding fra en meeget fornøyd kjøper!!