onsdag 13. april 2016

Super tålmodighetsservice fra Viasat

Min snart 20 år gamle svingbare Nokia parabol m/dekoder har småskrantet litt i det siste. Og i går var det helt "krise". Viasat 4 fikk jeg ikke inn, og det skulle være kamp mellom Real Madrid og Wolfsburg på selveste Estadio Santiago Bernabeu!
Jeg ringte inn til Viasat og traff en særdeles hyggelig dame ved navn Frida. Hun geleidet meg så godt hun kunne, i to omganger. Første gang sto jeg helt fast fordi at jeg på en eller måte hadde trykket på feil knapp når det gjaldt språket, og det ble fransk!! Frida prøvde på alle mulige måter, men jeg kom ikke lenger. Frida ymtet forsikteg om ikke min parabol var "noe gammel". Det ble bekreftet.
Etter en time ringte jeg henne opp igjen , og resultatet var fortsatt fransk språk. Like langt. Jeg sa til sympatiske Frida at vi fikk gi  opp prosjektet, ettersom jeg like godt kunne skifte ut parabol og boks. Jeg ringte rett etter til Jarle Hovland , og han kunne montere ny fastbar parabol m/to hoder i denne uke. Jeg vil nevne at samtalene med Frida hadde nok vart bortimot en halvtime.
Da hadde jeg ikke lenger noe press på meg. Jeg hadde så mange uleste aviser og magasiner at jeg bare "glemte" hele kampen som jeg så gjerne skulle sett, spesielt ettersom jeg i påsken hadde vært flere timer på dette legendariske stadion.
Men så, og dette kan mine facebook-venner lære av, gi aldri opp før alt mulig er prøvd. Det stakk en liten i meg, og jeg ringte opp Viasat nok en gang. Denne gang traff jeg nok en hyggelig dame ved navn Charlene. Jeg fortalte forløpet, og Charlene hadde hele oversikten over hvordan Frida hadde instruert meg. Jeg fortalte Charlene at jeg var så sta at jeg ville prøve en siste gang. Vi begynte på nytt, og under over alle under, denne gang trykket jeg på riktig knapp og fikk opp norsk som instruksjons-språk!! Og fra da av ble det rene plankekjøringen. Jeg fikk med meg Ronaldos tre mål og kanonstemningen på Bernabue.
Jarle troppet opp i dag, og vi bestilte Viasat dekoder. Når den er på plass ringer jeg Jarle, og så går det sin gang. Dette er ingen spesielt interessant historie å berette, bortsett fra at den beviser at utholdende stahet lønner seg. Gi aldri opp før alt er prøvd!!