torsdag 6. april 2017

Dalanes vindmøller som miljøforbryternes evige monument

Gangsteren Al Capone som regjerte Chicago på 1930-tallet uttalte en gang noen visdomsord som selv Jesus Kristus ville gitt sin fulle tilslutning til.
"Jeg er overrasket over at så mange mennesker blir kriminelle, når det finnes så mange LOVLIGE måter å være UÆRLIGE på."
Al Capone var en "ærlig" gangster, sett fra mitt ståsted, sammenliknet med Dalanes "vindmøllemafiaes" utstrakte nettverk. Al Capones forbrytervirksomhet var tidsbegrenset og ødela ikke et aldeles uerstattelig landskap. Det gjør imidlertid det omfattende " miljøkriminelle" nettverk som nå raserer Dalanes uerstattelige heier for evig og alltid.
Det helt enestående med Dalane er at berggrunnen er det samme som på månen, nemlig anortositt. Du finner det ytterst få andre steder på moder jord. Opplyste og ansvarlige politikere i Dalane hadde selvfølgelig for lengst fått dette inn på UNESCOS liste over unik natur som måtte fredes til glede for verdens kommende generasjoner.
Men ettersom Norges politikere i alminnelighet, og Dalanepolitikerne i særdeleshet, har vist seg gang på gang(for meg 100% subjektivt) å være kulturelle amøber (en av verdens mest primitive skapninger), ser vi nå i Dalane samme opplegget som IS bruker i Syria og Irak. Angrep på, og rasering av helt uerstattelige kulturelle og naturmessige skatter.
En amerikansk filosof skrev en gang noe som har blitt avgjørende for mitt livs ansvarlige verdigrunnlag. " For å få en verden med mening , burde alle mennesker være 100%  ansvarlige for sine handlinger, OG IKKE MINST KONSEKVENSENE FOR ANDRE MENNESKER."

Og overfor alle, ABSOLUTT ALLE, som DIREKTE, og ikke minst INDIREKTE, profiterer på voldtekten av Dalanes aldeles enestående heielandskap, tror jeg nok at de mest fanatiske naturvernerne (ikke jeg) ville synes at alle innvolverte burde bli straffeforfulgte.

Personlig  synes jeg det bare er trist, ytterst trist, å se at" krokodillenes kapitalisme" , privat og ikke minst  OFFENTLIG, ødelegger et av jordklodens mest enestående og helt uerstattelige landskap.

Hadde Al Capone regjert Dalane, hadde vi sannsynligvis sluppet dette.

Jeg vil nok en gang presisere at dette blogger jeg fra mitt 100 % subjektive ståsted.

Når det gjelder problematikken rundt vindmøllene i Dalane ,ville nok "fakta" fortonet seg fullstendig forskjellig fra ståstedet til Donald Trump og meg selv. Hadde Donald stått på Jernbaneveien når de rundt 60 meter lange vingene ble fraktet på "lastebilene", ville han nok fått kapitalistisk orgasme.
For meg er det innvendig bare gråt og vemod. Heldigvis er vi alle forskjellige. Ellers hadde vi endt som pissemauren. Alle like, og alle med samme aktivitet.