onsdag 24. april 2013

Problemstillingen rundt Evangeliehuset

En god venn av meg var innom i dag og tenkte litt høyt omkring Evangeliehuset i Åsane. Han kunne ikke forstå at det gikk an å tjene Gud og mammom samtidig. Han likte heller ikke at huseierne markedsfører huset under navnet Egersund Arena. Han syntes det er en tilsnikelse når det vitterlig står med store bokstaver EVANGELIEHUSET på frontveggen.
For min egen del har jeg undret meg over at det skal drives forretningsvirksomhet i "Guds hus". For å arrangere konserter og ta inngangsbilletter er vitterlig forretningsvirksomhet. Det samme med salg av annonseplasser.
Tenk deg at på veggen på Eik sitt klubblokale på Husabø sto det EVANGELIEHUSET. Ville ikke Eik-supporterne blitt meget forvirret? Hva er det egentlig vi driver med her på Husabø? Gudstjenester eller idrettsvirksomhet?
Det er derfor jeg er meget forvirret på hva de egentlig driver med der i EVANGELIEHUSET i Åsane. Dette er ingenting i nærheten av sur kritikk av noen som helst. Jeg er meget imponert over hva de har fått til der ute. Det var bare det at min gode venn med sin høyttenking satte i gang litt tankevirksomhet inne i min bolle....