mandag 21. juli 2014

Iphonen beriker mitt og andres liv.

For ikke lenge siden trodde jeg at jeg skulle klare meg med fax resten av min tid. Jeg hadde ikke behov for den stressede "vederstyggelighet" som het internett.Så feil kan man altså ta. Du snakker om store muligheter for til de grader å havne i bakleksa på et avgjømt rom på et museum!
Uten internett fortår jeg ikke hvordan jeg skulle fungert- både som "underholdningsartist-forretningsmann" og privatperson. Bare det å bruke nettbank som den aller største selvfølge! Jeg trodde aldri at jeg skulle lære meg det- med min ekstreme motvilje mot internett.
Min motvilje mot mobil og Iphone var ikke minstre ekstrem. Det henger sammen med at jeg ser misbruket overalt, til enhver tid. Men om andre hele tiden går rundt sterkt beruset av alkohol, kan jo ikke det avholde meg fra å nyte skikkelig rødvin  i passe mengder og passe regelmessig.
Så og med Iphonen. Den har nå allerede blitt min uunværlige venn, ikke minst som fotoapparat. Som sådan har den allerede beriket mine facebookvenner. At Iphonen er overmåte enkel er et ekstra pluss. Nå sender jeg tekstmeldinger med den største selvfølge.
Men- det er jeg som kontrollerer Iphonen. Ikke omvendt! Meget viktig !
Jeg skal annamme livet direkte mest mulig. Ikke inndirekte gjennom Iphonen.
Vi får alle , ut fra personlige forutsetninger, finne vår egen balanse.

Forøvrig- ta dere et bad nå i varmen! Det frisker opp.