fredag 16. mars 2012

FOSSILET HAR NÅ FÅTT PC PROFESSIONAL WIDESCREEN

Min  uerstattelige venn Andreas er Norges yngste 81åring med et program som kunne ta pusten fra noen hver. Han er en vitamininnsprøyting i mitt liv som intet språk beskrive kan. Han forfatter artikler m.m. og er i tillegg lærer på privatgymnas.
Nylig fikk jeg en mail fra ham med vedlegg. Dette interessante vedlegg skulle være Andreas sine fortolkinger over diverse passasjer i Bibelen. Men min PC fra oktober 2006 maktet ikke å korrespondere med det nyere system fra Andreas.
Da var det to muligheter. Enten gradere opp den gamle eller kjøpe helt nytt annlegg. Det siste ble løsningen. Min andre uerstattelige venn Arnt Olav Klippenberg sa løsningen var laptopp med stor skjerm. Jeg nevnte dette for ekspertene i Telehuset ved Vinmopolet. De mente imdlertid at oppgradert stasjonært annlegg var tingen for meg. Så kunne jeg heller senere kjøpe Ipad i tillegg.
Så ble gjordt. Den serviceinnstilte Henrik satte opp det hele i går.  Windows Professinonal med Widescreen skjerm må vite. Da jeg skulle prøve meg i går kveld alene gikk det hele i stå. Da følte jeg meg som tante Olga på 70 som var vant med sin trofaste  3girs sykkel med pedalbrems og nå av barna hadde fått mountain bike med 27 gir. Det ble en urolig natt.
Tidlig om morgenen sto jeg atter i Telehuset og fikk Henrik med meg. Simsalabim! Han ordnet det hele slik at fossilet nå takler Windows Professional Widescreen.  Å gå inn på Google Earth gir en helt annen opplevelse med bred skjerm. 
For hver dag som går ser jeg hvor aldeles langt i bakleksa jeg hadde vært uten å ha tilgang til Internett. Bare det å bruke nettbank sparer meg for mye.
For framtiden skal jeg operere på fem arenaer.
Og det er Dalane Tidende, Blogg/facebook, Saloon Kakadu, Hauen Kro pluss magiske utenlandekspedisjoner. . Samlet skal disse holde meg sosialt kompetent og til enhver tid oppdatert.
Hjernen skal jeg holde i trim med særdeles mye lesing og kroppens tøy og bøy skjer på sykkelverkstedet og på Anna Lovinda.
Det er iallefall planene for de neste 10 år. Men ingen har jo noen som helst garanti for å overleve morgendagen.  Så derfor nok en gang.  Lev i dag ! I morgen kan det være for seint, altfor seint.

LEV !  MED  FANDENIVOLDSK  MOT  OG  EVENTYRLYST  SOM   DRIVSTOFF!