mandag 1. juni 2015

DDR og lokalsektene forbrytere mot menneskerettserklæringen.

Første artikkel i FN's  menneskerettsærklæring fra 1948 lyder slik: " Alle mennesker er født frie og like i værdighet og menneskeretter".
Takk for drømmen! Hvis det bare var så enkelt! Alle stater etter 1948 har sine svin på skogen når det gjelder dette hykleri. Jeg skal kort bare nevne to organisasjoner i så måte som jeg kjenner godt til.
Den første er tidligere Øst-Tyskland som hadde den grenseløse frekkhetens og svindelens gave å kalle seg Deutche Demokratische Republikk. Jeg var der i embeds medfør i 1985, og verre gigantisk fangeleir og underkuet befolkning har jeg ikke opplevd. Demokratisk var det siste ordet som kunne brukes om dette brutale diktatur.
Den andre organisasjon er de lokale tvillingsekter, som er det siste Vår Herre ville tenke på som kristelige. Jeg har dokumentert dette nok i tidligere innlegg på bloggen. Det holder.


Jeg vil forøvrig på det instendigste anbefale  mine facebook-venner  å kjøpe forfatter Harari sin nylig utgitte og grensesprengende bok med titel Sapiens. Der beskriver han menneskets (homo sapiens) utvikling gjennom tidende på en særdeles engasjerende og lettlest måte. Denne bok vil forandre ditt syn på deg selv, og menneskeslekten som sådan, for alltid. Denne bok burde være pliktlesning i alle skoler.
Og den demonstrere til overmål hvor gudene kommer fra.

Har jeg noe jeg selv tror på?  Liverpool Fotballklubb! På tross av store skuffelser gjennom årene, er jeg der urokkelig i troen. Noe må man jo innbille seg at man tror på. Det er jo det avgjørende som skiller oss fra våre aller nærmeste slektninger shimpansene. (Sapinens og sjimpansene har ca. 99 % det samme felles DNA.) Men sjimpansene har (heldigvis for dem) ikke kreativ fantasi til å skape religioner som påskudd
for å  drepe og torturere  sine med-sjimpanser.Fenomenet ,og ordet, hat mot andre er også sjimpansene forskånet for.
Så hvis det er et paradis noen steds, så er dette paradis befolket med sjimpanser. For der finnes heller ikke kjøpesentere og iphoner!


Så jeg forstår fullt ut at Vår Herre i sin resignerte tristhet skal ha uttalt: " Jeg angrer på at jeg skapte mennesket."

Det vil du forstå fullt ut når du har lest Harari sin grensesprengende bok.

Så- nå får det holde for lange tider at jeg blogger om religion. Jeg har mye mer interessante emner i framtiden å dele med mine facebookvenner.