onsdag 16. desember 2015

Kanonservice fra Steinar Stornes i DNB Egersund

Min opplevelse av Steinar Stornes sin service overfor meg i forgårds fortjener et kort og eget innslag på bloggen.
Situasjonen var som følger. Ettersom jeg ikke er helt  fossil, bare halvt, så har jeg faktisk brukt nettbank de helt siste år. Og ettersom jeg ikke har et øre i lån, har jeg ikke hatt behov for å besøke den trivelige gjengen hos DNB i Lerviken i Egersund. Har det vært noen utfordringer med nettbanken, har jeg slått på tråden til DNB sin bedriftsservice, telefon 07700. Banken reklamerer med kortere nummer, raskere svar.
Det har vært en grei nok service, skjønt dette med raskere svar ikke alltid stemmer, for å uttrykke meg diplomatisk.
For et par dager siden skulle jeg legge inn betaling for et par regninger på nettbanken, men det gikk ikke i det hele tatt. Det kom opp på nettet en advarsel om det var noe muffens, og at jeg burde komme ut av appen fortest og ikke gå videre. Alarmen gikk inne i meg.
Jeg ringte opp 07700 og måtte igjennom den sedvanlige kjedelige prosedyren med valg av nummer. Jeg trykket 4 for bedrift og kom til nok en  runde med å "velge" et tall. En automatisk stemme ga beskjed om at " det var stor pågang på telefonen, og det måtte påregnes noe venting". Og så musikk, og venting i det uendelige. Jeg prøvde et par ganger til, samme resultat! Jeg begynte å bli nervøs for at kjeltringer var i ferd med å tømme mine kontoer, og dro sporenstreks til DNB i Lerviken.
Jeg ble vist inn på et kontor til en ung herre jeg ikke hadde sett før. Jeg forklarte problematikken, og han henviste meg til han som skulle bli min redningsmann, nemlig finansrådgiver Steinar Stornes fra Hauge i Dalane.
Jeg hadde observert denne sympatisk utseende herremann flere ganger før i Egersund, men jeg kunne ikke riktig plassere ham. Vi fant tonen med en gang, og han analyserte problemet, sjekket kontoene og kunne berolige meg med at ingen av dem var blitt "tappet".
Stornes forklarte så at jeg hadde en app (gammeldags linje) som ikke ble brukt lenger, og når den hadde gjordt sitt, så "dør" den plutselig. Han forklarte hvordan jeg skulle forholde meg for å opprette en ny og moderne app på min PC. Så ga han meg visittkortet og så at jeg måtte bare ringe hvis jeg "ikke fikk det til". Etter mye streven på kontoret fikk det halve fossil det selvfølgelig "ikke til"!! Jeg måtte krype til korset og ringe. Den sympatiske bankmann lovet å komme opp litt senere.
En times tid senere var finansrådgiveren på plass i min geskjeft,  satte seg med min PC og fikk den nye App elegant på plass. Det viste seg at Steinar Stornes hadde grunnleggeren av Stornes Verft som bestefar, men tross det egersundske opphav var han selv 100% sokendøl.
En aldeles fremragende representant for menneskerasen, Sokndal og DNB!
Da jeg sendte mine to regninger over nettbanken, var hele prosedyren blitt enda enklere og oversiktlig enn før! Fossilet er i utvikling!
I disse upersonlige internett-tider og metalliske automatstemmer på telefonen, er det en luksus å bo i en by hvor man møter slike service-innstilte og kompetente fagfolk.
Steinar Stornes bør ha saftig lønnspålegg!