onsdag 14. juni 2017

Politikk/religion er gjennomgående grunnlagt på svindel

1. Menneskets nervesystem kan ikke skildne mellom en innbilt eller virkelig erfaring.
2. Gjentar du en løgn ofte nok, vil til slutt de som vet at det er løgn, anta løgnen som sannhet.
3. Menneskets tanker er ordenes trell.
Disse tre elementene er selve bærebjelkene i all verdens religioner og politiske bevegelser.
Og når det gjelder den grunleggende løgnaktigheten i religion og politikk, er den mest infame løgn den objektive og virkelige sannhet som aldri blir fortalt.
Jeg kan forsikre mine facebookvenner at jeg til de grader vet hva jeg snakker om når det gjelder religiøs hjernevasking,gjentakelse av løgn og den drepende setningen "Det står i Skriften".
Så hvis det hadde eksempelvis stått i skriften at begravelse var en vederstyggelighet, men at alle skulle kremeres og støvet spres for vinden, slik at vi alle kunne gjenskapes på den ytterste dag i ny og ungdommelig drakt; da hadde vi ikke hatt begravelser i dag. Og det hadde jo vært meget demokratisk og hadde ikke kostet titusener som det gjør i dag.
Når det gjelder de tre punkter øverst, så fikk jeg meg en aha-opplevelse forleden dag. Jeg har alltid tatt for god fisk at Marthin Luther slå opp sine 95 teser på kirkedøren i Wittenberg. Jeg har selv stått ved døren.Nå viser det seg at dette er oppspinn. De 95 teser er grie nok, men Luther har aldri nevnt dette med et ord. Fantasifortellingen er det Luthers nære venn Philipp Melanchthon som er opphavet til.
Og dette er kun snaue 500 år tilbake i tid. Hva da med Bibelen, Koranen og Talmud som går tilbake 2000 år i tid? Kan man stole på en eneste av de "sannheter" som står på trykk?
Jeg vil anbefale en selskapslek som særdeles avslørende om hvor lite man skal stole på "innbilte erfaringer". Sett rundt 20 personer på en langbenk. Så hvisker første person en setning inn i øret på sidepersonen. (Setningen er skriftlig og skjult for de andre). Når den opprinnelige  setning har blitt hvisket gjennom de tjue personer, skal siste person på benken skrive ned den setning som hviskes inn i vedkommedes øre. Og så sammenlikner man setningene! Prøv det en gang, og du vil få ekspressutdannelse i psykologisk forståelse.
Min liberale fader (den eneste i min barndoms  religiøse galehus-sekt) hadde en gang gitt meg en bok om jordens historie. Den leste jeg en gang i da vi hadde besøk i huset av en av sektens kvinnelige psykopatiske fanatikere. Jeg sier til vedkommende:" Vet du at dinosaurene var på jorden i 200 millioner år, og da de døde ut gikk det 60 millioner år før de første mennesker oppsto? Og mennesket har bare vært på jorden i 2 millioner år."
Reaksjonen og "det intense hatet mot opplysning" som veltet ut av fanatikerens øyer vil jeg huske  all min tid."  "Alle vet jo at jorden skal stå i 6000 år og siden oppbrennes! Og Gud skapte jorden på 6 dager. For det står i Bibelen!!" brølte hun så høyt at vi i nærheten burde vært utstyrt med hørselvern.
Og på dette nivået befinner seg eksempelvis millioner av amerikaner seg i dag!
En nåværende stor dansk forfatter beskriver korrekt kristnedommen som "en museumsreligion". Han kunne tatt med jødedommen og islam i samme slengen.
Luther gjorde i sin tid opprør mot kristendommens (katolisismen) bruk av avlatsbrev. Hvis du betalte nok avlat til det kamuflerte kapitalistiske åndshorehusets "prester", ungikk du at du og dine nærmeste havnet et visst sted etter døden. De kapitalistiske åndshorehus lever i dag i beste velgående, mer effektive og moderne enn noensinne.