mandag 10. november 2014

Sangerinne Magnhild tilbake med trøkk.

Vår alles kjære og lokale sangerinne Magnhild Hadland var spådd en lysende karriere. Men sykdom satte henne tilbake for en liten tidsperiode. Nå er hun tilbake for fullt og med helt nytt repertoar.
Sist jeg hørte henne opptre var i Heskestad kirke under julekonserten for noen år tilbake. Sandelig går tiden fort! Hun sang O Helga Natt med en aldeles fremragende innlevelse. Så når jeg ser navnet hennes i avisen, synger hun denne himmelske sangen inne i meg.
Jeg har fått med meg at det er noe som heter Dinnershow i mitt andre hjem, Grand Hotel. Hotellsjef Geir Sølve Sleveland informerte meg at det var Morten Aakre som kom  opp med ideen. Morten fotalte så meg igjen at han hadde snappet opplegget i Oslo og bestemte seg for at det skulle gjøres bedre i Egersund!! Det er rette innstillingen!
Jeg trodde i min uvitenhet at dinnershowet skulle avholdes i et av restaurantlokalene, men den gang ei! Energibomben Kardis Hetland tilbød seg på fredag å vise meg at det var i Grandkjelleren det foregikk. Lokalet hvor bl.a. Show Chow har opptrått. Jeg skulle få skue hvordan Grand hadde arrangert lokalet.
Det jeg ikke visste var at akkurat da hadde Magnhild Hadland sammen med 2 kvinnelige dansere danseoppvarming på scenen.
Du snakker om trøkk! Hvis resten av underholdningen er i samme klasse forstår jeg hvorfor Grand har måttet sette opp flere ekstraforestillinger på nyåret. Dette var sandelig nytenking når det gjelder å kombinere fremragende mat og topp underholdning.
Jeg lurte meg til et lite minutts gratisunderholdning for virkelig å sjekke om det var den samme dame som sang så himmelsk den minnerike julekveld i Heskestad Kirke og som nå danset og sang foran meg oppå scenen i Grandkjelleren med skikkelig trøkk!  Det var det!
Du snakker om å fornye seg og utvide repertoaret!
På vegne av maaaange ønsker jeg Magnhild det beste for  de forhåpentligvis mange syngende år hun har foran seg. Og til mine facebookvenner- sikre dere en billett eller to snarest mulig. Det er vel investerte kroner.