mandag 17. juli 2017

Trollpikken, kristendommen og Anna Lovindas redningsmann

For meg (høyst subjektivt) er fra nå av "den hellige treenighet" Trollpikken, Dinglebenken og Anna Lovinda. Trollpikken vil glede hundretusener i årene som kommer, Dinglebenken (av kapasitetsårsaker adskillig færre) og Anna Lovinda bare meg.
I det offentlige rom finnes det et stort  antall "unsung heroes". Det er hverdagsheltene som aldri har fått den kreditt de fortjener. Etter at Trollpikken dro fram det aller beste i Eigersunds befolkning, kom jeg ihu en personlig hverdagshelt ved navn Roar Bø. Han reddet min evig elskede damesykkel Anna Lovinda. Da Anna Lovinda knakk i to under en morgenekspedisjon til Elvrhøy for noen år siden, var det omtrendt som de skulle skutt "min like evig elskede" australske sauehund ved navn Laika. Laika hadde da forlengst reist inn i evigheten. Ettersom jeg er av den trofaste typen, ble det aldri mer tale om en annen hund.
Jeg tenkte med gru og skrekk også å måtte leve uten Anna Lovinda. Mens B&G + Aker Solutions har demonstrert ingeniørarbeid i ypperste verdensklasse når det gjaldt restaureringen av Trollpikken, krevde det doble bruddet i Anna Lovindas ramme kirurgisk presisjon. Roar Bø ble redningsmannen. Jeg demonterte Anna fullstendig, og Roar gikk til verket. Det han presterte er helt i verdensklasse. Etter presisjonsjobben monterte jeg Anna igjen og testet henne ned bakken fra Sokkakjærbrua og ut på Slettebømyra. Jeg slapp styret og Anna Lovinda sporet 100 % presis!! Viiiiiirkelig fagarbeid utført av Roar Bøe!!
Så Roar har tilført meg en praktisk livskvalitet, som nå Trollpikken vil tilføre titusener av mennesker mangedobbel livskvalitet i årene som kommer.
Kristendommen vil gradvis forsvinne som noe ingen i livet virkelig har bruk for lenger. For meg er kristendommen en kombinasjon av livsløgn, fri fantasi, åndelig narkotika og gjennom århundrene et uhyggelig instrument i hendene på psykopater.
At kristendommen fortsatt holdes i live skyldes at den er et nødvendig alibi for en  organisert pengegriskhet og mammondyrkelse uten like. Dåp, bryllup, begravelser, konformasjon, julefeiring osv. er nemlig Very Big Business. For ikke å snakke om all verdens "pilegrimsferder".
Kristendommens steinharde kapitalisme og mannomdyrkelse har sin opprinnelse i Sveits. Pietisten Calvin grunnla Calvinismen som (grovt forenklet) ble eksportert til USA hvor denne menneskefiendlige og rå kapitlisme fikk utfolde seg i fri dressur. Det er ikke for ingenting at Sveits har vært "himmelen" for all verdens økonomiske kriminelle svarte formuer. Og at det var forbundet med langvarige fengselsstraffer hvis noen bankansatte "tystet" til offentligheten om svarte formuer; selv om disse formuene var grunnlagt på groveste kriminalitet.
Så hvis noen finner mening i "å følge Jesus", så for all del gjør det. Vi har religionsfrihet!
Trollpikken har nå gitt en voldsom innsprøyting i hele regionen. Trollpikken hjelper på humøret. Trollpikken styrker de sosiale bånd. Trollpikken styrker kroppen og muskulatureen. I det hele tatt er denne magiske steinformasjon den endelige overgangen fra Dalanes nitriste og humørløse bedehussamlinger til en mye bedre, religiøs sett, framtid.Og her er du i Vår Herres Uendelige Kirke hvor du slipper å tvangsfores med organisert lirum-larum som for lengst er gått ut på dato. Og som holdes i live av blinde som leder andre blinde. Og da ender som kjent begge parter i graven.