mandag 4. april 2011

Da Tony Sheridan ble healet i Egersund.

Musikeren Tony Sheridan brukte Beatles som sitt backingband på bandets første plateinnspilling , "my bonnie", i 1961. Paul mcCartney kaller Tony for "my teacher".
Det ble så mye oppstuss at Tony reiste til Australia og slo seg sammen med det ikke ukjente band AC/DC. Navnet fikk de da frontfiguren hadde sett denne bokstavkombinasjonen på strykejernet til hans mor. Og dermed ble det Vekselstrøm/likestrøm.
Så ville tilfellet at Tony Sheridan skulle holde konsert i verdensbyen Egersund sammen med beatlesbandet Det Betales. Så ser Tony min australske hatteutstilling i foyaeen på Grand Hotel og ser der den hatt han hadde lett etter i flere år. Sin første kjære australhatt hadde han mistet og aldri siden funnet noe lignende- før Egersund!

Jeg fikk en oppringing fra hotellet kl 1900 denne lørdag  kveld at en engelskmann måtte ha en hatt her og nå. Ettersom engelskmennene hadde ofret noen liv for oss under krigen kunne jeg alltids finne tid til et hattesalg. Den meget kjente underholdningsartist og journalist i Stavanger Aftenblad, Arnt Olav Klippenberg, var guide gjennom byen. På veien opp fortalte Arnt Olav at undertegnede var noe "special". Det viste seg at dette oppfattet som om jeg skulle ha evner som "healer", lik Snåsamannen.
Arnt Olav kom til butikkdøren med en meget sympatisk herremann som jeg ikke ante hvem var. Jeg likte mannen på flekken og perfekt hatt ble funnet. Etter at det var unnagjordt peker mannen på brystet sitt og sier :By the way, I have som pains here. På sparket svarte jeg:"I will fix that". Arnt Olav visste jo hvilken celebritet dette var og sto sjokkskadet på golvet.
For meg var det bare en stunt, men jeg så øyeblikkelig at den sympatiske herremann tok dette dødsens alvorlig. Da var det bare å kjøre løpet. Har man sagt en stor A så får man sandelig si B. Du kan jo selv kontrollere ved å se på bildet på bloggen hvor jeg forbinder Tony med den magiske sjaman. Jeg ristet, roterte og svaiet med mine forskjellige kroppsdeler tilsatt mumling og brumming. Etter at denne seansen var gjennomført, utbrøt Tony:" I must say, I feel much better already!"
Tony Sheridan ble healet, han fikk en trofast hatt og Arnt Olav fikk oppleve noe han nektet å tro hvis han ikke selv hadde sett det.
Konklusjon: Jo større galskap, desto større opplevelse.