tirsdag 17. januar 2012

GOD NABO SKAFFET MEG SEXY, LEKKER OG BEHAGELIG MUS

En av livets ALDELES  UBETALELIGE  KVALITETER er et godt naboforhold. Et konstant dårlig naboforhold kan være et konstant opphold i helvetes forgård. Derimot kan et godt naboforhold være et av livets rike sosiale kapitler. Selv har jeg opplevd sistnevnte både i Bjerkreim, Helleland og Egersund sentrum.
Rett over gaten har jeg Sisu hvor familien Skjæveland residerer. Er jeg på mine lange utenlandsekspedisjoner tar de inn avisen for meg og passer på den avlåste Saloon Kakadu. Til gjengjeld disponerer de parkerinsplassen når jeg er borte.
I den øvrige hverdag ser jeg stort på korttidsparkering fordi at jeg vet at rett over gaten kan jeg ringe til Per Inge Skjæveland når jeg står fast på Internett. (Ikke helt sjelden). Han er helt uunværlig. Senest i går måtte jeg ringe ettersom Internett ikke funket.
30 sekunder senere var han på plass. Han ga klar beskjed: "Du trenger ny mus!!"    ?????? "Den musen du har  brukt siden du fikk Internett (fire år siden) er gammel og trett og er krevende å få til å virke"   ??????
Jeg spurte forsiktig om smøring  (!)ville hjelpe. Svaret var nei. Den mus jeg hadde hatt årelang omgang med var nemlig en kulemus.Og kulen i musen hadde nemlig mye sår takket være iherdig og vedvarende bruk. (!!!). Det jeg nå måtte anskaffe meg var nemlig en blåmus som var det siste nye. Denne mus hadde nemlig en blått magisk lys som strømmet ut fra åpningen(!). Og den trengte ikke ledning (!!!) for å ha effekt! Det var nemlig nok med en liten chip til å sette i mottager. (Det er ikke størrelsen det kommer an på!!)
Jeg dro sporenstreks til en forhandler av blåmus, betalte og grudde meg særdeles over hvordan jeg skulle klare å montere den riktig. Blåmusen viste seg å ha et virkelig sexy design som inspirerte meg noe aldeles veldig for snarest å legge forholdene til rette for maksimal intim omgang pronto!
Underet skjedde! Kobling viste seg å være perfekt! Kulemusen (for ikke å snakke om bollemus) er nå bare et fjernt minne. Fra nå av er det kun magisk blåmus som teller.
For å avslutte dette vovede harselas i en noe mer seriøs tone- kjøp den nye generasjon "mus" så slipper du ledninger som det ennå er mer enn nok av.

Forøvrig- Dagens Næringsliv melder i dag at 1/3 av norske sportshandlere driver med underskudd og at vi må vente mange konkurser og avviklinger. Det er nemlig en alt for stor overkapasitet i sportsbransjen. Og med den grønne vinter er nå krisen akutt for stadig flere som driver gammeldags sportsbutikk. Mot XXL , G-Max pluss internett har de lite å stille opp. Du snakker om å være i dødens posisjon!