lørdag 18. februar 2012

REKLAMEBUKKEN FOR HAUEN KRO ER SENTRUMSBLINK

Nå er prosjektet FYSISK samarbeid mellom Hauen Kro og Saloon Kakadu gjennomført. Resultatet er en OPPLYSNINGSBUKK (ikke vanlig trøtt reklame) mellom Fotohuset og Hauen Kro som feier de øvrige tallrike bukker i sentrum rett av banen. Det er kort og godt KVALITET  OG  SENSASJON.
Det som skiller den ut fra alt annet er FARGEMIKSEN. Og den er det daglig leder på Hauen Kro, folkelige, varme og sympatiske Sølvi Mæhle, som er ansvarlig for. VELKOMMEN TIL HAUEN KRO er i Sølvis blå favorittfarve. EGERSUNDS  KJÆRE OG FOLKELIGE SPISESTED er i kontant svart.
VELSMAKENDE "HJEMMELAGET" MAT I KOSELIGE OMGIVELSER er i innbydend plommefarve.
Farvemiksen er faktisk "magisk".
Når det gjelder bokstavtyper og bukkenes fysiske utforming er kunstneren Harald Sørensen ansvarlig for denne meget viktige del. Det kunne ikke vært i bedre hender.
Mitt bidrag var selve ideen og teksten og selvutnevnt rolle som regissør. Uten Sølvi med på laget hadde det stoppet der. For meg var selve forutsetningen for ideen at det skulle være Sølvis og Hauen Kros opplysningsbukk. De skulle fra første stund føle eierforhold til bukken. Det har nå skjedd. Derfor går jeg inn i helgen med en overmåte tilfreds følelse av å ha fått bidratt med noe som gjør Egersund ekstra spennende.
Prosjektet må jo være et lysende eksempel på hvor effektivt det går an å gjennomføre et prosjekt hurtig og presis uten byråkrati og oppblåste egoer.
Fra tanke til gjennomføring gikk det tre dager.

Ha en strålende helg! 

GLEM  IKKE  AT  DET  ER  SØLVIS  BUKK!