mandag 20. august 2012

FROKOST PÅ HOTELL RICA MARITIM I HAUGESUND

I embeds medfør hadde jeg i går en 80 mils rundreise i  Hordaland som må være den perfekte opplevelsesrute for lokalpersoner som har Norgesbesøk av utenlandske slektninger. Jeg skal komme tilbake til det.
Min første stopp var Haugesund, og jeg var jo ikke klar over at det hadde vært Amanda-utdeling kvelden før.
Jeg har mitt faste strategiske bord helt i hjørnet hvor jeg kan se ut over Smedasundet og samtidig ha oversikt over hele frokostrestauranten. Frokosten min varte i 3, tre, timer. Det kan man gjøre når man er helt alene og har god tid. En luksus i disse dager.
Under disse tre timene hadde jeg ved de nærmeste bordene flere toppolitikere og tidligere ministre i diverse regjeringer. Rett over meg satt flere av skuespillerne som hadde deltatt i Kon Tike, også innehaveren av hovedrollen. Senere dumpet også regissør Lundøe fra Sokndal ned ved et av det nærmeste bord.
La meg bare konkludere med at livets teater kan være SÆRDELES  interessant å betrakte. Spesielt når man har absolutt orkesterplass og det hele er gratis. Jeg konkluderte med at det måtte være særdeles stressende å reise rundt og være på utstilling hele tiden.
Med den overdådige frokosten til kr. 125, - var den også så billig at det var et røverkjøp! For et frokostebord!
Mer i neste nr.