fredag 20. mai 2011

Målet for denne blogg er å bli Norges mest interessante- punktum!

Dette blogginnslag bør betraktes som et pauseinnslag mellom slagene- akkurat som Riverdance var det i Irland for  rundt 15 år siden. Og mitt klare mål er at denne blogg etterhvert skal bli like legendarisk som Riverdance. Og at begge er like internasjonale i sitt konsept, men jeg får nøye meg å skrive på norsk.
Overskriften skyldes hverken stormannsgalskap eller manglende gangsyn og bakkekontakt. Det er min totale bakgrunn som gjør at jeg med seriøsitet,substans og underholdning kan favne veldig vidt.Og den som har fått utlevert forutsetningen har også et særskilt ansvar overfor befolkningen. Det er dette som driver meg til de grader nå og ingenlunde en arena for å onanere mitt meget opplyste ego.
Jeg er innfødt i en av de mest berømte religiøse sekter i landsdelen. Det ga meg veldig mange fordeler ettersom jeg ble født inn i det gamle hest-og-kjerre samfunnet i Bjerkreim. Senere ble jeg i ungdommen av familiære årsaker presset inn i en virkelig fanatisk bevegelse- norsk sportsbransje.
Mens det kostet meg som femtenåring en kort samtale med min religiøst meget tolerante fader for å ta farvel med sekten , har det kostet meg omtrendt 50 år å komme ut av slaveriets sportsbransje.
Ettersom jeg behersker både engelsk og tysk og har reist endel, har jeg etterhvert mange storartede opplevelser fra seks kontinentert å dele med mine blogglesere.
Det indre liv i en hjernevasket religøs sekt skal jeg og ta  for meg i mange omganger. Det er mange over det ganske land som vil kjenne seg igjen.
I min tid som sportshandler hadde jeg egen våpenavdeling , sportsfiskeavdeling., sykkelverksted hvor jeg også bygget  racersykler, skiavdeling og i øvrig hele katastrofen. Derfor vil jeg i framtiden  av og til kunne gi råd om hvordan finne den riktige hagle, jaktrifle, fluestang, fjellstøvler m.m. Jeg var absolutt fagidiot på alle disse områder. Og ettersom jeg nå kun driver sykkelverksted m/nøkkelkopiering pluss Europas mest australske butikk som hobby, kan ingen beskylde meg for å kommersialisere og prostituere bloggen.
Bloggen skal gi meg anledning til (endelig!)  å utfolde meg på hobbybasis i mine tre favorittyrker:
Reiselivsjournalist, professor i filosofi og samfunnsviten og -ikke minst- underholdningsartist!

Og jeg vil tilslutt i dette "pauseinnslag" sitere den danske forfatterinne Helle Ryslinge: "Alvor uten humor er ikke til å holde ut, og humor uten alvor er uinteressant."
En helt innlysende fordel med denne blogg, i motsetning til dødsens kjedelige foredrag, er at man kan komme og gå under forestillingen så ofte man ønsker uten å forstyrre noen som helst.
Og glem ikke et meget viktig slagord fra USA: "Driv ikke pengeutpressing. Staten ønsker ingen konkurranse!"