onsdag 4. mai 2011

Måneskinn og soloppgang over Havanna

Skal du bo rimelig og sentralt i Havanna så er hotell Park Wiew svaret. Og det bestiller du gjennom ditt reisebyrå. Jeg betalt kr. 350,- pr. natt mens mine nye norske venner , Grethe og Kristoffer fra Sandefjord måtte betale det dobbelte ved "gammeldags" bestilling i skranken
Du spiser frokost i 7. etasje og har en eventyrlig utsikt over hele Havannas gamleby. Jeg var først til frokost hver morgen og fikk panoramabordet i hjørnet med widescreen oversikt. Bare det å oppleve den nedadgående måne og den stigende sol var verdt romprisen. Frokosten var helt grei med stekte og kokte egg i mange varianter pluss at resten var solid nok. Det eneste som ikke holdt mål var kaffen som ikke var noe annet enn brunt vann.
Det som gjorde utsikten fra frokostrestauranten så spesiell var at du under månen og solen ser et så konsentrert byforfall som gir deg sjokk. På Sicilia var jeg engang innom en landsby som var forlatt hals over hode etter et jorskjelv. Bygningene sto alene tilbake delvis ødelagte. Jeg hadde faktisk den samme følelsen der jeg lettere sjokkert så utover tomillionsbyen Havanna. Du tror det ikke før du ser det.
Og skal du bo på Park Wiew så for all del bestill rom med utsikt. Ellers risikerer du å få rom med utsikt  2 meter bort til en murvegg..
Jeg skal etterhvert dele med dere mine erfaringer med horene pluss endel annet. Det kommer fortløpende.