torsdag 22. august 2013

Tango som opplevelse av Jesus

Den åtteseters dinglebenk som er installert i Saloon Kakadu vil gi min framtid en ekstra sosial dimensjon. Det er det ikke minste tvil om. I dag har det sittet tyskere fra Bremen og Munchen, en australer fra Perth og to smilende damer fra Etiopia og dinglet med sine ben. Pluss jærbuer, setesdøler og flere med.
Men den mest interessante av de som dinglet i dag var en lekker dame fra Dalane som, foruten å være meget trofast mot sin Jesus i kraft av søndagsskolelærer, også danser tango! Mens jeg plasserte meg på den store skriftestol tvers overfor den meget attraktive dame og ditto dinglende perfekt skapte legger, fortalte skjønnheten henført at hun faktisk følte Kristi nærvær i tangodansen!
Hun følte  en "magisk åndelig beruselse" når tangoinstruktøren hvirvlet henne rundt. Dette var jo meget interessant!  Hva om dette nå blir fast innslag under tilstelningene på bedehusene i Dalane?  Og hvis herrene var garantert så attraktive dansepartnere ville det sandelig blitt trangt om plassen!

Jeg lærte jo på min barndoms skole at "Gud er allestedsnærværende", så hvorfor ikke i tangodansen?
Da jeg var i Buenos Aires i 2000 slang jeg innom diverse tangobarer. Og når jeg tenker tilbake, finner  jeg  det helt naturlig at tango er en dans for guder.