onsdag 7. august 2013

Telefonoppringing fra Sankt Peter

Jeg fikk i dag en interessant oppringing fra Riket Der Oven. Det var Sankt Peter. Han ringte på vegne av Moses.
Det hadde kommet Moses for øre at jeg hadde fått en fantastisk hyrdestav på plass i Saloon Kakadu. Den Allmektige hadde sørget for at et krystallklart bilde av hyrdestaven, i einer med en overjordisk vridning, ble vist på den store skjermen "der oven".
 Sankt Peter sa at når Moses sammenliknet den staven han selv brukte når han skulle lede Israels folk ut av Egypten til "det lovede land", så ble han sørgmodig i sinn når han så hva som var på plass i Saloon Kakadu.
Jeg ba om å få snakke med Moses. Jeg fortalte ham at jeg i tidens fylde planla å bruke den magiske hyrdestav i Saloon Kakadu til et helt spesielt formål. Jeg skal lede  "the lost tribe" av idealistiske ikke-materialister ut av det moderne forbruker-helvete og inn i det overjordiske land "hvor ingen roser dør." Og hvor der ikke finnes svindlere som opptrer som telefonselgere og andre lignende parasitter. Og hvor det garantert ikke finnes salgs- og kjøpepress. Og ingen I-phoner!!!!
Moses ble i fyr og flamme og spurte om han kunne få vandre ved min side. Det lovet jeg så absolutt. Moses ble også nærmest hysterisk av glede når jeg lovet ham, at han under denne mest historiske vandring i menneskehetens historie, sånn innimellom skulle få bære Saloon Kakadus magiske hyrdestav.
Den største glede er å glede andre! Og nå har jeg sandelig gledet Moses! Det er da noe!