lørdag 26. januar 2013

Fem ting døende angrer mest på

I dette sure været denne lørdag er Egersund Sentrum blåst for folk og overfyllt med tilbudsplakater. Jeg har gått gjennom gullkornene fra min "salgsbibel" og samlet er konklusjonen krystallklar. De butikker utenom kjedene som skal overleve framtiden, må først og fremst å ha en helt original historie å fortelle. Det er en selvfølge, at de i tillegg, har en innredning og et vareutvalg som finnes bare der, in the whole world!  I min strategi har jeg urokkelig vært tro mot disse forutsetninger.

Men så dukket det opp blandt alt det "forretningsmessige" noen gullkorn som gjelder oss alle.
Overskriften er som følger:

FEM  TING  DØENDE  ANGRER  MEST  PÅ.

1. Jeg skulle ønske jeg hadde hatt mot til å leve et liv tro mot meg selv, ikke det livet ANDRE forventet av meg.
2. Jeg skulle ønske jeg ikke hadde jobbet så hardt.
3. Jeg skulle ønske jeg hadde hatt mot til å uttrykke følelsene mine.
4. Jeg skulle ønske jeg hadde holdt kontakten med vennene mine.
5. Jeg skulle ønske jeg hadde latt meg selv være lykkeligere.


Oscar Wilde har beskrevet første punkt perfekt: De fleste er ANDRE  mennesker. ANDRE menneskers oppfatninger er DINE  oppfatninger.

Den samme Wilde hadde et annet gullkorn:

Mote er en så uutholdelig form for heslighet at vi må forandre den hvert halvår.

For min egen del synes jeg at moteklovnene beriker livet og gir det mye underholdning, helt gratis!

Ha en strålende helg!