onsdag 30. januar 2013

Gynekologisk sykkelverksted mer og mer berømt

Den feiloppringingen fra Stord midt på natten for kort tid tilbake, har gitt meg mye underholdning. Det gjelder den desperate herremann som spurte om han var kommet til gynekologisk avdeling på Stord sjukehus, men fikk svar av meg at han tvert imot  var kommet til gynekologisk avdeling på et sykkelveksted i Egersund! Han ble først helt stille, for så å bryte ut den mest befriende latter jeg noensinne har opplevd.
I kortform la jeg dette ut på facebook. Det resulterte at jeg i går ble oppringt av en journalist fra avisen Sunnhordaland med forespørsel om han kunne publisere det som et leserinnlegg i avisen som utkommer på Lervik, Stord. Jeg sa klart ja. Alt som kan glede leserne gratis er bare av det konstruktive.
I dag ble jeg oppringt av en godt voksen dame fra Stord som med stor fornøyelse hadde lest det underholdende innlegg. Hun kunne berette at hun,rett etter krigen, hadde vært leietaker has min far Karl Endresen! Det var i huset hvor min eldste søster var født, rett ved siden av Tyskerbroen. Hun kunne berette mye  ( for meg svært) interessant fra den tiden. Opplysninger som var helt nye for meg.
Det kan jo bli interessant å se om det muligens kommer nå en haug med spennende damer fra Sunnhordland med reisemål Egersund- for å få gynekologisk behandling av sine damesykler på et visst sykkelverksted. Den som lever får se.
Facebook kan være svært så lærerikt. For ikke å snakke om feiloppringinger!