onsdag 23. januar 2013

Nå kan jeg titulere meg som sykkelgynekolog

Da jeg fikk telefonnr. 51491000, regnet jeg med å ha skutt gullfuglen. Men den gang ei. Drosjene har 51490000 og 51493000.  Fardal Bil har 51461000. Så kan dere jo selv tenke dere feiloppringingene. Spesielt på lørdagsnettene.
I tillegg har jeg nesten det samme nr. som Stord Sjukehus. De som skal dit har også også havnet hos meg, da helst på dagtid.
Men i natt kl 0300 hadde jeg en fantastisk feiloppringing fra en som skulle til Stord. Helt desperat var det en herrestemme som spurte: " Har jeg kommet til gynokologavdelingen på Stord Sjukehehus?"   . " Nei, du har kommet til gynekologiavdelingen på et sykkelverksted i Egersund!!"
Så ble det helt stille en liten stund- før den oppjagede herremann brøt ut i den råeste latter. Vi skiltes i overdådig humør. Jeg takket han hjerteligst fordi at jeg på min CV kunne tilføye Sykkelgynekolog. Som den eneste i verden!!
Feiloppringinger kan medføre stor underholdning. Det skal være sikkert.