torsdag 22. september 2011

DERFOR SKAL DU REISE TIL MAGISKE CAPE TOWN

Etter at du har lest dette, bestem deg for å reise til Cape Town. Noen av verdens mest kjente storbyer har jeg vært i, men Cape Town og omgivelsene er i en helt egen klasse. Det er noe overjordisk magisk over hele settingen. Jeg akter ved flere anledninger å komme tilbake mer detaljert på bloggen vedrørende Cape Town.

I denne omgang vil jeg bare gi to tips. Først og fremst bør du , hvis du er en dreven bilist , leie bil. For meg var dette helt avgjørende for denne opplevelse for livet. Men du må huske på at her er det venstrekjøring. I tillegg kjøres det virkelig tøft. Fartsgrenser  og andre trafikkregler har trafikkantene et livsfarlig avslappet forhold til.
Apostlenes hester må du bruke når du skal  virkelig skal skape deg evige minner fra denne magiske by.
Og det er å gå opp til det paddeflate verdensberømte Table Mouintain fra Stellenbochs eventyrlige naturpark og botaniske hage. Å ta heisen opp til den paddeflate toppen fra bysiden blir en mye fattigere opplevelse.
Og er du noenlunde sprek klatrer du  også opp til Lions Head. Dette rundt 700 meter høye fjellet stiger opp fra verdensbyens sentrum som et mini Matterhorn.  Og for en utsikt det er fra begge toppene. Jeg gjentar- å klatre opp til disse to toppene er avgjørende for om du skal føle Cape Towns natursjel.
Mer senere fra Cape Town. Jeg begynner med dette.