fredag 9. september 2011

DET HELLIGE NORSKE GRAVALVOR

Kan noen fortelle meg  hvorfor det skal være så aldeles gravalvorlig i et stemmelokale, på et apotek, på venteværelsene til doktorer og tannleger osv.?
Er det så at den reserverte og forsiktige surheten skal opphøyes til en nasjonaldyd?
Når vi i disse dager skal gå til valgurnene virker som det er en like sur plikt som å gå i en begravelse.
Det burde jo vært en festforestilling med musikk og glade mennesker som feiret at vi har dette demokratiske gode å kunne velge dem som skal styre oss de nærmeste årene. Da jeg etterlyste dette ved sist valg overfor en av Eigersunds fremste politikere, fikk jeg som svar at det var viktig å ivareta "den demokratiske verdighet".

Det kunne jo blitt et heidundrandes nummer hos Show Chow ved deres 30 års jubileum nå senhøstes. 
Ideen gis her gratis til mine gode venner i dette gledesspredende revyband.
HVORDAN   IVARETA  DEN  DEMOKRATISKE  VERDIGHET  I   VALGLOKALET  PÅ   EN  DEMOKRATISK  KORREKT  MÅTE.

Arnt Olav! Jo mer jeg tenker over dette forslag, jo mer ser jeg at det kan bli et kanoninnslag hvor alle som må gjøre sin ALVORLIGE plikt vil kjenne seg igjen 100%