torsdag 15. september 2011

SEXPROSTITUSJON ÆRLIGERE ENN POLITISK PROSTITUSJON

En lekker overklassedame ble engang i et større og finere selskap spurt diskret av en eldre herre om hun kunne tenke seg til å sex med han for 10 millioner dollar. Det kunne hun, forutsatt total diskresjon.
Men da sa herren at han syntes prisen var for høy og  håpet det var greit med ti dollar for sextjenesten.Da damen hånlig spurte om hva han tok henne for, svarte mannen at det var allerede konstantert. Nå var det kun snakk å forhandle om prisen. Politisk hestehandel er vel nær beslektet med sex-hestehandel, mener nå jeg!
Etter Eigersundsvalget kom jeg til å erindre denne historien. Fra mitt ståsted er politisk prostitusjon mye verre enn regulær sexprostitusjon. Og definisjonen på prostitusjon skal mine blogglesere merke seg. Å  PROSTITUERE  SEG ER Å VANÆRE SEG SELV MED DEN HENSIKT Å TJENE PENGER ELLER Å OPPNÅ FORDELER. Merk de to siste ordene.
Eigersund Høyres kuvending etter valget når det gjelder eiendomsskatten er fra mitt ståsted betenkelig nær politisk prostitusjon. Og det er i allefall i den EKTE ånd av Graucho Marx: " Jeg har mine prinsipper, og passer disse ikke for dere, har jeg andre prinsipper."
Jeg vil anbefale Eigersund Høyre å bruke salig Grauchos visdomsord som partiets slagord for framtiden.