lørdag 30. januar 2016

Facebook, Dalane Tidende og telefonkatalogen

Fra kilder som står Egersund Kino nær fikk jeg i går en interessant opplysning. Vedkommende opplyste at de tidligere hadde betalt DT kr. 150 000 pr år for kinoreklamen. Denne hadde de nå kuttet ut. (Jeg hadde faktisk ikke vært klar over dette før jeg sjekket DT i dag). Istedetfor betalte kinoen nå kr. 30 000 pr. år for reklame på facebook med strålende resultat. Kinobesøket hadde øket trutt og jevnt. Det må være bekymringsfyllt for DT - og alle andre lokalaviser over det ganske land- at deres monopolsituasjon er over når det gjelder reklame fra lokale aktører.
Jeg Googlet " Kinoprogram Egersund" og fikk bakoversveis.  En totalpakke av opplysniger som er helt umulige å få i en begrenset flate i en avis. Og denne metode bruker jo de unge med mobilen!

Og når det gjelder telefonkatalog og gule sider så må disse også være moden for museum. Jeg hisset meg opp over at jeg personlig ikke var oppført i telefonkatalogen "ditt distrikt". Jeg tenkte på den gamle måten. Men, så forsto jeg jo at det var såre enkelt å finne meg for de som vil. Det er bare å gå inn på telefonopplysningen på Google og finne navnet mitt.  Da kommer du til "Hatter fra Australia" og går videre til "mer info". Så kommer det hele opp med firmanavn, mitt navn og det hele. Effektiv og gratis reklame i tillegg til opplysning om telefonnummeret. Så fossilet trenger hverken telefonkatalog eller gule sider. Du allverden!
I tillegg har jeg jungeltelegrafen som har sendt inn folk i dag helt fra Canada som hadde hørt om Saloon Kakadu. Når de først var i Stavanger, bare måtte de til Egersund.
Jeg blir snart 72, mens dronning Elizabeth blir snart 90. Og hun er til de grader aktiv over den ganske verden. Så jeg er bare i begynnelsen av neste kapitel ,forhåpentligvis.
LEV!!!!