tirsdag 19. juli 2011

Godt vatn og humør, god helse, gode naboer og elendig hukommelse

En vis eldre dame fortalte meg en gang at denne resepten er oppskriften på et godt liv. Spesielt vil jeg for egen del fremheve gode naboer. I det fredelige kinostrøket ble det for et par virkelig oppstandelse med en festing døgnet rundt i nabohuset som ble Norgesberømt. Det har roet seg ettertrykkelig nå. Nå i ettertid seg jeg det underholdene i en festing som var så vanvittig at det måtte jo bare stoppe.
Den store fordelen med denne erfaringen er at jeg aldri tar et godt naboskap som en selvfølge. Det er et av livets absolutte goder for de heldige som opplever denne luksus daglig. Motsatt kan den eneste løsning på et mareritt av et nabskap være at du må flytte for ikke å havne på psykiatrisk
I fronten av min tømmerdisk står det et ordspråk av K. Steincke: " De fleste ville hatt mye å glede seg over hvis de bare hadde tid". Dette studerer jeg hver morgen og tar det ingenlunde som en selvfølge at jeg har et fantastisk forretningsnaboskap i form av a.s. Sisu, Brillehjørnet, Via reisebyrå, Dressmagasinet pluss de andre operatørene i nabolaget. Nå hjelper det godt på at jeg  selver født med høy og konstant hømørpromille i blodet.
Så til alle mine blogglesere- godt naboskap er ingen selvfølge. Og for all del ikke vis dette blogginnslag til skattemyndighetene. Da må godt naboskap beskattes.