mandag 4. juni 2012

Egersund utenkelig uten kiropraktor Atle Torstensen

Hvis kanonkiropraktor Atle skulle finne på å forlate Egersund er jeg sikker på at jeg ikke er den eneste som øyeblikkelig måtte  oppsøkt psykiater.  Som den samfunnsstøtte han er burde han hatt egen statue på Egersund Torv. Han har reddet mitt bekken, ryggrad og skuldre mer enn en gang. Som han sikkert også har reddet tusenvis av andre overmåte takknemlige pasienter. At han i tillegg til sin fremragende dyktighet er en overmåte jovial og likandes person er ikke en selvfølge.
I dag hadde jeg en episode med ham som kan bringe litt underholdning til mine blogglesere. Før helgen fikk jeg en skikkelig kink i nakken som gjorde at hver gang jeg vred halsen føltes det som noen stakk inn en kniv og vred om. Helgens netter  med påtrengende smerter resulterte i maks 4 timer søvn tilsammen.
Lettere desperat ringte jeg i morges til Kiropraktorsenteret kl 0700. Dette var akutt. Ingen svarte på oppringing flere ganger fram til kl 0730 på nr. 51493939. Hva var dette for arroganse? Jeg hisset meg langsomt opp til de store høyder. Klokken 0800 salte jeg opp min kjære damesykkel Anna Lovinda og syklet i ekspressfart ut til Kiropraktorsenteret i Årstaddalen for å gi dem det glatte lag.
Anna Lovinda parkeres utenfor håndverkshuset, opp trappene og så inn i resepsjonen hvor behagelige og pene Ellinor satt bak skranken. " Hvorfor svarer dere ikke når jeg ringer 51493939 flere ganger på rad?"
" Vårt telefonnummer er 51493949 ", svarte Ellinor helt uanfektet".  Og da begynte jeg å hisse meg mega opp på meg selv fordi jeg hadde hisset meg opp på sakesløse og i saken helt uskyldige Ellinor.
" Jeg sjekket nummeret flere ganger med briller på! Det er slik det begynner", brølte jeg av full hals. 
Atle var vant med mitt støyvolum fra tidligere, så han kom uforstyrret ut  i resepsjonen med sitt sedvanlige varme smil og så det komiske i saken.
Heldigvis hadde han en ledig stund så det bar inn i de indre gemakker hvor han etter å ha utmanøvret meg fikk han med et virkelig pang den utsklidde hvirvel på plass!
Hvis dette hadde vært i USA kunne du sikkert maaangedoblet prisen for det Atle beregner seg for sin kontante dyktighet.
Hermed skal det stå på nettet i all evighet at kiropraktor Atle Torstensen er av undertegnede utropt til 
HELT  AV  EGERSUND anno 2012.
Det skal også stå at om  han bare hentyder om å forlate oss kan det resultere i enorme søksmål fra pasienter som grunnet denne forskrekkelige hentydning har måttet oppsøke psykiater. 
Atle er hermed grundig advart.