lørdag 23. juni 2012

ET ALDELES UHYGGELIG-PRESIST ORDSPRÅK

Jeg er muligens den i Norge som har samlet på flest ordspråk. Jeg har mine favoritter, men av og til dukker det opp et som går rett inn på pallen direkte.
En klient av meg (jeg har ikke kunder) kom i dag inn med et stjerneeksempel av Oscar Wilde.
"De fleste er ANDRE mennesker. DERES oppfatning er ANDRES oppfatning".

Ingen steder får du dette så til de grader demonstrert som i religiøse OG politiske sekter.
I et medmenneskelig optimalt samfunn (lev og la leve) burde ordet ORIGINAL vært en meget høythengende hedersbetegnelse.
Men i det apekattsamfunnet (alle aper etter trendene) vi ekstisterer i  er dette blitt et skjellsord fulgt av hånlige grimaser og spydige kommentarer.
Samuel Beckett sier:
" Vi er alle født gale. Noen av oss forblir det".

Min kjære Hansemann ga meg i så måte et kompliment som jeg satte umåtelig pris på.
" Du igge regtige. Du mye galen"
Hear, hear,  min kjære, kjære Hansemann!!

Min elskede moder sa til meg som meget lille at " Lad hvert menneske være det det er, så bliver du og den du er".
Livsvisdom kompakt, spør du meg.
En strålende helg til alle mine facebookvenner!