mandag 11. juni 2012

ER INTERNETT OG FACEBOOK BLITT KJEDELIG?

For meg som datafossil er Internett blitt helt uunnværlig. Jeg tenker da på noe så vanlig som nettbank. Det ville vært utenkelig å gå tilbake til brevgiro. Jeg måtte bare bli vant med det først.
Likedan hadde det vært umulig for meg å drive den "mest australske butikk i Europa" uten bruk av internett. Først mailer jeg bestilling til Christin i Tyskland (sjef for Kakadu i Europa og Afrika),
senere mailer Christin meg faktura som jeg betaler over nettbank. Deretter kobles Jenny i China inn (sjef for Kakadus fabrikk i China) som kontaker Ingunn fra Nærbø . Ingunn er i spedisjonsfirmaet som ordner transporten fra fabrikken i China til min butikkdør.
Jeg brukte min kjære fax tidligere og ikke nettbank; det gikk det og, men akk så tidkrevende! Når det gjelder markedsføring er også Internett  uunværlig for mitt vedkommende. Når kundene har kjøpt sine australvarer stempler jeg baksiden av kvitteringen med følgende: "Google disse to ord, AUSTRALIA  EGERSUND så finner du enkelt fram til "den mest australske butikk i Europa".
Uhyre effektivt og for meg helt gratis!
Å bruke den gamle skrivemaskin til å faxe opp opphissende leserinnlegg til Dalane Tidende ville også nå vært utenkelig.
Men er Internett og Facebook blitt kjedelig? Den tidligere direkektør i Facebook, Sean Parker, sier "at Internett er blitt kjedelig. Facebook hjelper deg ikke med å få nye kontakter. Facebook bygger ikke noe nettverk.". Dette var jo interessante tanker fra en på "innsiden".
For meg er ikke Facebook og Internett blitt kjedelig. Jeg bruker min blogg til "å fyre opp" og overføre det til facebook. Så kan de som gidder lese det. Enkelte gidder tydeligvis det , og da gir det jo mening.
Men- heldigvis- jeg er ikke internett-narkoman. Om jeg er på New Zealand en hel måned uten noe som helst internett-tilgang, så har det ingen betydning for meg overhodet.
Men når det gjelder Facebook så registrerer jeg nå at interessen er dalende blandt brukerne. Det er tydelig at publikum har gått lei av å lese hva folk har til middag.
Så spørsmålet er :"HAR  SEAN  PARKER  RETT? 
ER  INTERNETT  OG   FACEBOOK  BLITT  KJEDELIG ?

NØDVENDIG  REDSKAP  I  DEN  MODERNE  VERDEN  ER  INTERNETT   UANSETT!!