tirsdag 26. juni 2012

Hauen Kro og Grand Hotel

Før jeg starter på haugen av sykler som skal repareres vil jeg bringe over positive nyheter fra utelivsfronten i Egersund til alle mine blogg- og facbookvenner.
Grand Hotel har stinn brakke om søndager på sin buffe hvor familier fra langt av gårde samles til en storartet fellesopplevelse. Min faste "spion" der om søndagene rapporterer om storartede tilbakemelsinger vedrørende maten.
Det gjør det sandelig på Hauen Kro også nå! Med kokkutdannede Sølvi med roret peker pilene rett opp. Jeg snakket med Sølvi nettopp, og hun var "helt fortvilet". I tillegg til solid belegg i går i "arbeidstiden" som jeg selv kunne observere rundt kl 1700, hadde hun rundt 50 a-la-carte gjester utover kvelden. Hun måtte innkalle ekstramannskaper. "Betrakt det som et luksusproblem", rådet jeg henne.
Men det ALLER MEST GLEDELIGE  for meg i utelivssammenheng er at Grand Hotel har headhuntet Jan Ivar Petterson ( Show Chow) til spesialstilling når har går fra borde i bokhandelen som forsvinner en gang i nærmeste framtid.
Dette er noe med det mest framsynte og spennende jeg har opplevd på maaaange år innen verdens hotellbransje! Intet mindre! Og med Grand nå i spennenende utvidelsesmodus kan Jan Ivar bibringe med en ekstra opplevelsesdimensjon. Og Jan Ivar er faktisk utdannet kelner!
Spre det glade budskap! Dette kan bli storveies!