torsdag 28. juni 2012

EN EKSTRA DIMENSJON VEDRØRENDE DEN MAGISKE TUREN TIL KALVESKOG

Min gode venn og tidligere turkamerat Ove Klausen var nettopp innom og minnet meg på noe meget viktig jeg hadde utelatt i min beskrivelse av vår eventyrlige tur til Kalveskog.
Han kaller fortsatt turen for 3/4 Vivaldi. Den verdenskjente italienske komponisten  kanskje mest berømte verk er De Fire Årstider. Ove og jeg opplevde faktisk tre årstider på samme tur. Og det var VÅR, VINTER OG SOMMER.
Vi startet med våren med Austrumdalsvatnet som ligger 309 m.o.h. Så traff vi vinteren på fjellovergangen rundt 600 m.o.h. Og så endte vi i strålende sommervær ved Kalveskog og Ørsdalsvatnet som ligger bare 64 m.o.h.
Faktisk var det akkurat denne dimensjon som gjorde at denne mini-ekspedisjon  sitter klistret i vårt minne til dagers ende.
Og derfor fortjener denne ekstraopplevelsen et eget blogginnslag!