onsdag 8. juni 2011

Forklaring vedrørende åndelig horehus

For de som muligens reagerer kraftig på at jeg kaller kirkebyggene til alle landets hjernevaskede sekter for åndelig horehus, skal dere få en enkel forklaring.
Jeg holder meg fortsatt til Pontoppidans Forklaring over De Ti Guds Bud som jeg lærte utenat et dusin ganger.
Der står det klart og tydelig at det å møte opp til gudstjenesten av gammel vane "er å drive horeri med den utvortes gudstjeneste".  Og ettersom sektene rundt forbi legger opp til denne "døde tro" (jfr. Pontoppidan!), så følger det jo naturlig å kalle disse bygningene ved sitt funksjonelle navn , som er og blir et åndelig horehus.
Og da følger det like naturlig å kalle de som styrer disse åndelige horehus for åndelige halliker , hverken mer eller mindre.
Jeg vil presisere at dette er  mitt høyst subjektive og  fullstendig overbeviste ståsted i denne problematikken.

Jeg gjentar: Når Pontoppidan kaller vanetro for "horeri med den utvortes gudstjeneste, så må nødvendigvis disse bygninger som huser horeriet, kalles ved sitt rette navn horehus, og lederner for halliker. For enhver med middels intelligens er jo dette krystallklar logikk.