lørdag 20. august 2011

GOLDEN GATE BRIDGE AND THE CALIFORNIAN DREAM

Påsken 2005 tilbrakte jeg 14 dager i San Francisco. Det ble minner for livet. Spesielt husker jeg en hendelse på nordsiden av Golden Gate Bridge. Denne verdensberømte bro må nytes pr fot. Det er ingeniørteknologi i den absolutte verdensklasse.
Da jeg var kommet over på nordsiden gikk jeg bakkene opp til det tidligere festningsanlegget som overvåket havnen. Mens jeg tok inn San Franciscos "skyline" duret det inn en Chevrolet Camaro convertible på plassen hvor jeg sto. Bilen er en av de råeste som finnes av sportsbiler "over there".  Ut av dette rasedyret steg det ut to kvinnelige rasedyr som passet perfekt til dette råskinnet av en bil. Moren var rundt 40 og datteren rundt 20.

De var like utadvente som undertegnede, og den yngste delikatessen startet på direkten en samtale med undertegnede. Etter fem minutter følte jeg at jeg hadde kjent dem hele mitt liv. Som samtalen skred frem hadde jeg et eneste ønske. Og det var at det skulle komme et helikopter for å fly oss tre til en magisk øy i Sydhavet . Og at oppholdet nærmest skulle være uendelig.
Råsexy var damene, råsexy var måten de beveget seg på , og deres sjel (jeg studerte øynene) var like delikat som  deres ytre. En opplevelse for heteroseksuelle guder er bare fornavnene. Da de omsider kjørte avsted løftet de sine delikate puselanker og vinket hyper-erotisk-elegant farvel.
Med Golden Gate og San Francisco som bakgrunnskulisser visste jeg der og da at jeg hadde opplevd luksusutgaven av The Californian Dream.